برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین فیلم های اکشن سال 2024 (تا به حال)

سال 2024 تا به حال مملو از فیلم‌های اکشن هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی بوده است. کارگردانان و بازیگران مطرح بار دیگر قدرت خود را در خلق صحنه‌های نفس‌گیر و داستان‌های جذاب به نمایش گذاشته‌اند. از بازگشت قهرمانان محبوب گرفته تا معرفی شخصیت‌های جدید و قدرتمند، سینمای اکشن در این سال به اوج تازه‌ای دست یافته است. در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به برخی از بهترین فیلم‌های اکشن سال 2024 که تاکنون توانسته‌اند مخاطبان را پای خود نگه دارند و در ذهن‌ها ماندگار شوند.

نه چندان دور، فیلم‌های اکشن تنها به انفجارها اهمیت می‌دادند. فیلم‌های “تبدیل‌شوندگان” صدر گیشه را به خود اختصاص می‌دادند و تیم “سریع و خشمگین” از رانندگی ماشین‌ها به تبدیل شدن به مزدوران تاکتیکی تغییر مسیر داده بودند. با تمام احترام به مایکل بی و اپتیموس پرایم، گاهی فقط دوست دارم تماشا کنم که کسی به صورت دیگری مشت می‌زند.

پس جای تعجب نیست که بلاک‌باستر تابستانی آخر هفته گذشته، “ددپول و وولورین“، شامل یک درگیری بزرگ با آهنگ “Bye, Bye, Bye” از NSYNC بود. (آیا دوباره رقص را یاد گرفته‌اید؟) از سوی دیگر، فیلم “تویسترها” بالاخره اعتماد من به فیلم‌های بلایای طبیعی را بازگرداند. “فال گای” به بدلکاران واقعی اعتباری که شایسته آن‌ها بود را داد، “فیوریوسا: حماسه مد مکس” مخاطبان را به “جاده خشم” بازگرداند و “تل‌ماسه: قسمت دوم” شامل نبردی بین تیموتی شالامه و آستین باتلر بود. این است سینما، دوستان. اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، فیلم‌های زیر نمایانگر بهترین فیلم‌های اکشن سال تا به حال هستند.

 

ددپول و ولورین – Deadpool & Wolverine

ددپول و ولورین - Deadpool & Wolverine

آرامش زندگی ددپول زمانی به پایان می‌رسد که سازمان “اداره تغییر زمان” او را برای کمک به حفاظت از چندجهانی استخدام می‌کند. ددپول به زودی با دوست آینده‌اش، وولورین، متحد می‌شود تا این مأموریت را به انجام برساند و جهان خود را از تهدیدی وجودی نجات دهد.

 

گردباد ها – Twisters

گردباد ها - Twisters

بازسازی فیلم «گردباد» محصول سال ۱۹۹۶، که در مورد یک جفت تعقیب‌کننده طوفان متمرکز بود که در تلاش برای آزمایش یک سیستم هشدار آب و هوای آزمایشی، جان خود را به خطر می‌اندازند.

 

فیوریوسا: حماسه مد مکس – Furiosa: A Mad Max Saga

فیوریوسا: حماسه مد مکس - Furiosa: A Mad Max Saga

فیلم “فیوریوسا: یک حماسه از مد مکس” با چالش‌های زیادی روبرو بود. آیا آنیا تیلور-جوی می‌تواند پیش‌درآمدی برای یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های اکشن دهه را رهبری کند؟ پاسخ، وقتی “فیوریوسا” به سینماها رسید، به وضوح مثبت بود. این فیلم، با صحنه‌های اکشن فوق‌العاده و بازی خیره‌کننده کریس همسورث در نقش یک شرور و داستانی جذاب که به فیلم “جاده خشم” بازمی‌گردد، همانند دیگر قسمت‌های “مد مکس” بی‌نظیر بود.

 

قلمرو سیاره میمون‌ها – Kingdom of the Planet of the Apes

قلمرو سیاره میمون‌ها - Kingdom of the Planet of the Apes

به عنوان اولین قسمت از یک سه‌گانه جدید از سیاره میمون‌ها، “قلمرو” جایی که اندی سرکیس در نقش سزار، دنیای میمون‌ها را ترک کرد، ادامه می‌دهد. میراث شخصیت او تا زمانی که “قلمرو سیاره میمون‌ها” آغاز می‌شود، کاملاً فراموش و تحریف شده است و اکنون یک قهرمان جدید (اوون تیگ) باید برای آینده سیاره تصمیم‌گیری کند.

 

فال گای – The Fall Guy

فال گای - The Fall Guy

بالاخره قدردانی از بدلکاران. “پسر سقوط کرده” با بازی رایان گاسلینگ، آرون تیلور-جانسون، امیلی بلانت و وینستون دوک، داستان بدلکاری (گاسلینگ) را روایت می‌کند که به طرز غیرمنتظره‌ای درگیر یک توطئه در صحنه فیلمبرداری فیلم علمی-تخیلی “طوفان فلزی” می‌شود.

  سریال قورباغه از 24 آذر شروع میشود!

 

مرد میمونی – Monkey Man

مرد میمونی - Monkey Man 

دیف پاتل، بازیگر و کارگردان اولین فیلمش، یک قهرمان شبیه به جان ویک خلق کرده است که در جستجوی انتقام در سراسر هند به دنبال عدالت است. الهام‌گرفته از داستان‌های هانومان، فیلم خونین و خشونت‌آمیز پاتل به راحتی یکی از بهترین فیلم‌های سال تا به حال است.

 

کافه بین راهی – Road House

کافه بین راهی - Road House

بازسازی یک شاهکار مثل “خانه کنار جاده” با بازی پاتریک سوایزی کار آسانی نیست. بنابراین جیک جیلنهال و همکارانش حتی سعی نکردند جادوی نسخه اصلی دهه هشتاد را بازآفرینی کنند. در عوض، نسخه جدید “خانه کنار جاده” یک نبرد فیزیکی بین جیلنهال ورزیده و کانر مک‌گرگور است که اغلب بدون لباس دیده می‌شود. دیگر چه می‌خواهید؟

 

تلماسه: بخش دو – Dune: Part Two

تلماسه: بخش دو - Dune: Part Two

پس از نابودی خاندان آتریدیز توسط خاندان هارکنن، شاهزاده‌ایرولان، دختر پادشاه امپراتور شادام چهارم، درباره خیانت پدرش به خاندان آتریدیز یادداشت‌هایی می‌نویسد. در سیاره آراکیس، نیروهای فرمن به رهبری استیلگار، پل آتریدیز و مادر حامله‌اش، لیدی جسیکا، از فرقه بین جزریت را به سمت سیتچ تابر همراهی می‌کنند. برخی از فرمن‌ها به آن‌ها به چشم جاسوس نگاه می‌کنند، در حالی که استیلگار و دیگران نشانه‌هایی از تحقق پیشگویی می‌بینند که طبق آن، مادری همراه با پسرش از “دنیای بیرونی” شکوفایی را به آراکیس خواهند آورد.

 

زنبوردار – The Beekeeper

زنبوردار - The Beekeeper

“زنبوردار” بر اساس یک فرضیه بسیار عجیب ساخته شده است. جیسون استاتهام در نقش یک زنبوردار ظاهر می‌شود که در واقع عضو یک سازمان مخفی به نام “زنبورداران” است (اگرچه همه اعضای این گروه زنبوردار نیستند). پیچیدگی‌های دنیای فیلم زمانی محو می‌شوند که استاتهام تهدید می‌کند که یک ساختمان را آتش می‌زند… و سپس دقیقاً همین کار را می‌کند. به علاوه، او توسط زنبورهای واقعی احاطه شده است.

 

پسری که جهان را نابود می‌کند – Boy Kills World

پسری که جهان را نابود می‌کند - Boy Kills World

بیل اسکاشگورد در این اکشن-کمدی شبیه به “ددپول” در مسیری پر از خشونت حرکت می‌کند، و ه. جون بنجامین (بابز برگرز) نقش صدای درونی قهرمان ناشنوای داستان ما را ایفا می‌کند. الهام گرفته از هنر بازی‌های ویدیویی و رمان‌های گرافیکی، “پسری که جهان را نابود می‌کند” نیاز هر کسی به اکشن سریع را برآورده می‌کند.

 

شکارچیان سرزمین بد – Badland Hunters

شکارچیان سرزمین بد - Badland Hunters

این فیلم ادامه مستقلی بر “آرمان‌شهر بتنی” سال گذشته است و داستان بازماندگان یک آخرالزمان زامبی را روایت می‌کند که تلاش می‌کنند از سئول پس از زلزله فرار کنند. “شکارچیان سرزمین بد” که در کره تولید شده، با بازی ما دونگ-سوک (قطار به بوسان) برخی از بهترین صحنه‌های مبارزه سال را به نمایش می‌گذارد.

 

وزارت جنگ نامردانه – The Ministry of Ungentlemanly Warfare

وزارت جنگ نامردانه - The Ministry of Ungentlemanly Warfare

اینکه بگوییم فیلم‌های گای ریچی معمولاً یا موفق هستند یا ناکام، چیز عجیبی نیست. مشکل اغلب در فیلم‌های او این است که شخصیت‌های عجیب و غریبش هیچ ماموریت مشخصی ندارند – به جز این که همدیگر را دیوانه کنند. “وزارت جنگ نامردانه” (با عنوانی پرچالش!) همه این مشکلات را برطرف می‌کند. چرا؟ چون هنری کویل، آلن ریچسون از سریال ریچر، هنری گلدینگ و سایر سربازان گروهشان در حال شکار نازی‌ها هستند.

منبع