برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فعالان گردشگری فاقد کُد کارگاهی از فردا برای تسهیلات ثبت‌نام کنند

ولی تیموری در ویدئوکنفرانس تحریک و مدیریت تقاضای سفرهای داخلی در دوران کرونا از طریق تورهای آشناسازی به پرداخت تسهیلات گردشگری ۱۲ درصدی اشاره کرد و افزود: این تسهیلات به دو گروه تعلق می‌گیرد، گروه اول افرادی که دارای کد بیمه‌ای کارگاهی هستند و ثبت‌نام آنها از یک ماه گذشته آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه برای تکمیل ثبت‌نام در سامانه کارا فرصت دارند.

او با بیان اینکه شیوه‌نامه گروه دوم امروز به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: گروه دوم کسانی مانند راهنمایان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هنرمندان صنایع‌دستی فاقد کدبیمه کارگاهی هستند. ثبت‌نام این افراد از فردا آغاز می شود و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت. ما درصدد هستیم که میزان تسهیلات را افزایش دهیم، فعالان حوزه گردشگری نگرانی از لحاظ مبلغ نداشته باشند.

تیموری در ادامه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تورهای آشناسازی تاکید کرد و گفت: آن چیزی که ما به عنوان شیوه نامه سفر هوشمند و راهنمای سفر ابلاغ کردیم مبنا و مصوبه ستاد کروناست و از تمامی همکاران در استان‌ها خواهان اجرای آن هستیم.

او ادامه داد: تهیه فیلم‌ و کلیپ‌های کوتاه از عملکرد تاسیسات گردشگری و تورها و همچنین نشان دادن رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در دستور کار تمامی استان‌ها قرار بگیرد که مسافران برای سفری ایمن متقاعد و ترغیب شوند.

تیموری با بیان این مطلب که این فیلم‌ها را می‌توان در سطح ملی مورد استفاده قرار داد، افزود: باید نظارت کافی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌ها اعم از پایانه‌های مسافری، رستوران‌ها، موزه‌ها و اماکن گردشگری صورت گرفته و مستندسازی شود.

معاون گردشگری کشور به آغاز اجرای تورهای آشناسازی در برخی استان‌ها اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این تورها شیوه‌نامه‌ای را در تیرماه سال گذشته ابلاغ کردیم و از تمامی استان‌ها می‌خواهیم که بر اساس این شیوه‌نامه عمل کنند.

او با اشاره به تاکید وزیر برای اجرای تورهای آشناسازی، افزود: تورهای آشناسازی به عنوان سرفصل سیاست‌های همه استان‌ها خواهد بود. از آنجا که در فرایند معرفی و شناخت جاذبه‌های گردشگری کشور از یک سو دچار عقب‌افتادگی هستیم و از سوی دیگر تصاویر غیرواقعی از کشور ما در جوامع بین‌المللی به صورت مستمر منتشر می‌شود، باید از هر فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور استفاده کنیم.

تیموری درباره هدف برگزاری این تورها بیان کرد: باید از مزایای برگزاری این تورها استفاده کنیم و از ترکیب حضور خبرنگاران، اینفلوئنسرها و افراد حرفه‌ای‌ در حوزه گردشگری که تاثیر کلامی و حرفه‌ای دارند بیشترین جذب گردشگر را شاهد باشیم. همچنین باید مسیر و برنامه‌ریزی مشخصی برای حضور این افراد در نظر گرفته شود که تهیه و انتشار فیلم‌ها از اماکنی باشد که ما قصد معرفی آن‌ها را داریم.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: تور آشناسازی تعریفی مشخص دارد که باید منجر به سفر و جذب توریست شود، در صورتی که این اتفاق آنچنان که باید انجام نگیرد ما در رسیدن به هدفمان موفق نبوده‌ایم.

او ادامه داد: در راستای اجرای تورهای آشناسازی باید افراد وارد شده به استان شناسایی شوند که از کدام استان‌ها هستند و بر این اساس برای جذب گردشگر بیشتر از این مقاصد برنامه‌ریزی صورت گیرد.

تیموری با تاکید بر اینکه برگزاری تورها باید در تعداد کم سامان‌دهی شود، افزود: با وزارت امور خارجه برای اجرای تورهای آشناسازی ورودی و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور صحبت‌هایی داشته‌ایم که اجرای آن می‌تواند موثر باشد.

معاون گردشگری کشور در ادامه به استفاده از لوگوی ملی گردشگری در اقلام تبلیغاتی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری کشور از نظر هویت بصری دارای نشانی است که همگی باید از آن محافظت کنیم و تمامی تلاشمان را برای معرفی آن به کار بگیریم.

  خودکفایی ۵۰ درصدی تولید بذر سبزی و صیفی گلخانه‌ای تا ۵ سال

او در ادامه به تصویب شعار گردشگری اشاره کرد و افزود: ما با نظرسنجی عمومی از ۱۸۰۰ نفر نخبه پنج شعار را که بیشترین رای را آوردند، انتخاب کردیم و خدمت وزیر و شورای راهبردی ارائه دادیم که نهایتا شعار نهایی تصویب شد. تمامی استان‌ها در اقلام تبلیغاتی و فضای مجازی باید از این شعار و نشان استفاده کنند.

کرونا فرصتی برای کارهای ناکرده 

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در ادامه این ویدئوکنفرانس محمد قاسمی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری و مدیران کل استانی اظهار کرد: براساس اعلام سازمان جهانی جهان‌گردی کرونا فرصتی برای کارهای ناکرده است. شیوع کرونا فرصتی برای استفاده از پتانسیل‌های فضای مجازی و آموزش مجازی ایجاد کرد که پیش از این مغفول مانده بود.

او ادامه داد: درست است که شیوع کرونا آسیب‌های زیادی به کسب و کارهای گردشگری وارد کرد اما این فراغت می‌تواند فرصتی برای دورخیز باشد. می‌توان از این فرصت برای استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی بهره برد.

قاسمی درباره اجرای تورهای آشناسازی به رعایت چند نکته از سوی استان‌ها اشاره کرد و گفت: این تورها ویترین اعتمادسازی ما خواهند بود و پروتکل‌های بهداشتی باید از آغاز تا پایان اجرای تورها رعایت شوند. در انتخاب نفرات باید دقت کافی صورت گیرد که افراد دغدغه‌مند در حوزه گردشگری شناسایی و شرکت داده شوند. همچنین تعداد نفرات باید به ۱۰ نفر تقلیل پیدا کند که شاهد تبعات منفی در این زمینه نباشیم.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با تاکید بر نشان دادن ضوابط بهداشتی در کلیپ‌های تهیه شده، افزود: انتخاب مسیرهای مناسب و جاذب گردشگر همچنین تهیه کلیپ از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواردی‌ هستند که باید مورد توجه مجریان قرار گیرد. این کلیپ‌ها در فضای مجازی و در سطح بین‌الملل منتشر خواهد شد.

او در پایان اظهار کرد: کیفیت برگزاری تورهای آشناسازی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و برای استان‌ها امتیازی بر اساس نوع برگزاری در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا با همه گیر شدن کرونا از سال گذشته دولت بسته حمایتی را از تاسیسات گردشگری در نظر گرفت در این راستا  در فروردین ماه گذشته ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی بسته حمایت از صنعت گردشگری را پس از پیگیری‌های این وزارتخانه اعلام کرد و افزود: دولت با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری با این بسته حمایتی برای فعالان و واحدهای گردشگری موافقت کرده است.

وی با تشریح جزئیات این بسته حمایتی گفت: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده، تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی، امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی کارکنان شاغل در واحدهای گردشگری، تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی شامل آب، برق و گاز به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی، امکان استفاده از اوراق سرمایه در گردش طرح گام (گواهی اعتبار مولد) و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد از جمله موارد این بسته حمایتی است.

همچنین بر اساس اعلام معاون گردشگری، تمدید دوره امهال سه ماهه موارد فوق به شش ماه نیز در دست پیگیری است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)