برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تشریح برنامه‌های همزیستی گردشگری با کرونا

به گزارش روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ولی تیموری گفت: مجموعه اقدامات برای مدیریت و تحریک تقاضا در حوزه گردشگری در دو بخش داخلی و بین‌المللی تهیه و با سرفصل‌هایی شامل «اقدامات مدیریتی وساماندهی تقاضا»، «نظارت و اعتمادسازی»، «حمایتی»، «آموزشی، فرهنگ‌سازی و ظرفیت‌سازی» و «اجرایی و تخصصی» با همکاری فعالان حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری کشور تدوین و در حال اجراست.  
وی در تشریح این برنامه‌ها در سطح داخلی افزود: در پیشبرد روند سفرهای داخلی در فضای ویروس کرونا، مدیریت دو شرایط متفاوت در استان‌های کشور لحاظ شده است. نخست مدیریت توزیع سفر در استان‌هایی که با انباشت تقاضا و حجم بالای سفر مواجه هستند و دیگری استان‌هایی که به واسطه شیوع گسترده کرونا تقاضای کمی برای سفر وجود دارد.  
تیموری با تاکید بر ایجاد توازن و توزیع سفر در این دو وضعیت یادآور شد:  مدیریت حوزه گردشگری برای پیشگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا در استان‌های پرتقاضا و اعتمادسازی مجدد و تحریک بازار استان‌هایی که کمتر مقصد سفر هستند با ابزارها و فرآیندهای اجرایی متنوعی در دست اقدام قرار گرفته است.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان و ذینفعان حوزه گردشگری، آگاهی‌بخشی به گردشگران، برگزاری تورهای آشناسازی، جشنواره‌های گردشگری، رویدادهای محلی و ملی، برگزاری هفته‌های فرهنگی در استان‌های همجوار و منطقه، برگزاری نشست‌های تخصصی ادارات‌کل  استان‌ها با تشکل‌های بخش خصوصی، تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی با محوریت پروتکل «سفر هوشمند: سفر + سلامت» و جلب مشارکت استانداران و سایر دستگاه‌های ذیربط جهت تصویرسازی و اعتمادسازی مثبت در همزیستی گردشگری و کرونا نمونه‌ای از اقدامات در دست اجرا ویژه گردشگری داخلی به شمار می‌آیند.  

معاون گردشگری کشور گفت:  همچنین در تشریح بعد بین‌المللی اقدامات اعتمادساز و تحریک تقاضا گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، نقطه نخست فعالیت گردشگری خارجی کشور از کشورهای همسایه آغاز خواهد شد. از این رو فرآیند ارتباط با هر یک از کشورها با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا تعریف و دستورالعمل اجرایی و ابزارهای  عملیاتی متفاوتی به کار گرفته خواهد شد.  
وی خاطرنشان کرد: برخی اقدامات ضربتی برای رونق مجدد گردشگری خارجی کشور و اعتمادسازی جهت افزایش گردشگران ورودی شامل برگزاری تورهای آشناسازی ویژه خبرنگاران، فعالان گردشگری، بلاگرها و اینفلوئنسرها (چهره‌ها در فضای مجازی)، برگزاری هفته فرهنگی یا روز گردشگری ایران در کشورهای مقصد، برگزاری نشست های تخصصی به صورت B۲B با حضور بخش‌های خصوصی و نمایندگان بخش‌های دولتی با کشورهای هدف، تسهیل صدور روادید، استفاده از ظرفیت‌های فرابخشی بین‌المللی با هدف تصویرسازی فضای مناسب سفر با فراهم بودن امکانات و شرایط بهداشتی مناسب در کشور،  به‌کارگیری روش‌های غیر مستقیم تبلیغات گردشگری شامل بیان تجربه‌های سفر گردشگران خارجی در شبکه‌های مجازی به منظور نشان دادن شرایط ایمن و سلامت برای سفر به ایران، تهیه ویدئو و سایر اقلام تبلیغاتی مجازی گردشگری جهت انتشار در شبکه‌های برون مرزی به منظور نمایش زنجیره سفر امن کشور، بخشی از اقدامات برای تقویت حوزه گردشگری بین‌المللی به شمار می‌آید.  
بنا به گفته تیموری تمام اقدامات و برنامه‌های تدبیرشده با هماهنگی کامل و در نظر گرفتن ملاحظات تمام دستگاه های فرابخشی مرتبط؛ از جمله وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.  
معاون گردشگری افزود: علاوه بر توجه به اقدامات ضربتی بازاریابی و تبلیغات در دو بعد داخلی و بین‌المللی، سایر بخش‌های حوزه گردشگری نیز با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی در ایجاد پویایی و نشاط دوباره صنعت گردشگری کشور، تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، توجه به آموزش‌های مجازی ویژه ذینفعان و آگاهی‌بخشی به گردشگران؛ از جمله سایر اقدامات در دست انجام توسط سایر بخش‌های معاونت گردشگری است که به منظور تعامل و همکاری در پیشبرد برنامه‌های «مدیریت و تحریک تقاضا در حوزه گردشگری» به کار گرفته می‌شود.  
تیموری تاکید کرد: الزامی است در تمام برنامه‌ها و اقدامات اجرایی مذکور که به منظور پویایی دوباره صنعت گردشگری کشور در قالب رعایت ضوابط بهداشتی و سفر سلامت در دست انجام است؛ با بهره‌مندی از نهایت توان بخش دولتی و خصوصی این پیام به مخاطب این حوزه چه در بعد داخلی و بین‌المللی منتقل شود که می توانیم سفری ایمن را محقق و گردشگران سالم را در سلامت کامل به مبدا برگردانیم.  

  پیشنهاد ثبت آلاشت به عنوان شهر ملی جاجیم

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)